
Om tjänsten
Är du en engagerad och strukturerad problemlösare med intresse för försäljning och koordination? Vi söker just nu en Sales Coordinator för att förstärka Rybrinks dynamiska team i Kungsbacka under en föräldraledighet. I denna roll kommer du att arbeta nära bolagets Key Account Managers (KAM) och fältsäljteam, vilket erbjuder dig en varierande arbetsmiljö.
Du kommer att spela en central roll i administrationen av bolagets största kundportaler, stödja KAM i att hantera produktportföljen och säkerställa att man alltid levererar högsta kvalitet. Ditt arbete kommer också inkludera arbete med försäljningsstatistik, där du stödjer säljavdelningen med datadrivna insikter och uppföljning av säljmål. Vidare kommer du att koordinera interna/externa krav, upprätthålla rutiner och hantera deadlines mellan säljkår, produkt, marknad och logistik.
Under din introduktion kommer du att få en grundlig genomgång av alla relevanta system, samt en introduktion till samtliga team och funktioner du kommer att samarbeta med.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Koordinera och genomföra administrativa uppdrag åt KAM/fältsäljavdelningen.
- Fungera som kontaktpunkt och stöd mellan sälj, produkt, marknad och logistik.
- Ansvara för uppföljning av försäljningsstatistik.
- Stötta säljkåren administrativt med säljmaterial, säljuppdrag och ad hoc-uppgifter.
- Säkerställa att säljkårens CRM-system är uppdaterat med korrekt information samt ansvara för rapportering och uppföljning av säljaktiviteter och säljuppdrag.
- Vara delaktig i att sätta prioriteringar och driva utveckling inom säljkåren.
- Identifiera förbättringsområden i arbetsflöden och komma med förslag på lösningar.
Om vår partner
Rybrinks är en ledande leverantör av hygien- och skönhetsprodukter i Skandinavien. Företaget, som grundades 1983, har en lång och stolt historia av att erbjuda högkvalitativa produkter till både privata och professionella kunder. Sortimentet omfattar ett brett utbud av produkter inom kroppsvård, rengöring och personlig hygien. Företagets mest välkända varumärken är bland annat Topz, Gunry och Clean Touch och ibland de största kunderna hittar man till exempel ICA, Coop, Axfood, Rusta och Dollarstore.
På Rybrinks värdesätter man innovation och hållbarhet. Bolaget arbetar ständigt med att utveckla nya produkter och förbättra sitt befintliga för att möta marknadens behov och miljömässiga krav. Deras stora engagemang för kvalitet och kundnöjdhet har gjort Rybrinks till en betrodd partner för många ledande varumärken och återförsäljare.
Som en del av Rybrinks team blir du en av 30 medarbetare som tillsammans arbetar för en fortsatt tillväxt och framgång inom hygien- och skönhetsbranschen. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och kundorientering står i fokus. Kulturen präglas också av en familjekänsla där du enkelt blir en del av gemenskapen.
Anslut dig till Rybrinks och var med på resan mot att göra vardagen renare och mer hygienisk för människor i hela Skandinavien!
Här kan du läsa mer om en tidigare lyckad rekrytering och hur vardagen för en kollega du stöttar inom KAM-organisation kan se ut - Karriär på Rybrinks
Vi söker dig som
- Har minst 2 års erfarenhet från administrativ stöttande roll, exempelvis säljkoordinator, säljsupport eller motsvarande.
- Besitter goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av arbete i CRM och affärssystem sedan tidigare
- Har förmåga att koordinera och hantera flera projekt samtidigt med ett öga för detaljer.
- Har stark social förmåga och vana av kundkontakter.
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Det är starkt meriterande om du arbetat i en liknande roll med koppling till dagligvaruhandeln tidigare. Vi ser också gärna att du har en avslutad utbildning på YH- eller högskolenivå inom exempelvis Business Administration eller annan relevant utbildning. Likaså ser vi det som meriterande om du arbetat i CRM-systemet Genero samt affärssystemet Microsoft Business Central i en tidigare roll.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag för att täcka ett föräldravikariat och löper under minst 12 månader.
- Omfattning: Heltid
- Arbetstid: 8-17 med flex
- Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid - dock som senast andra halvan i Augusti.
- Placering: Rybrinks huvudkontor - Energigatan 19, Kungsbacka
Genom processen kommer personlighet- och logiktest att genomföras. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Låt jobben komma till dig
Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.
