Redovisningsekonom till fraktbolag

Confidential
Kontaktperson: Caroline Finlöf
Göteborg
Heltid
This is some text inside of a div block.

Om tjänsten

Vi söker en redovisningsekonom till vår kund som verkar inom fraktbranschen med start efter årsskiftet. Du kommer att jobba i en internationell miljö, med kontor placerat i centrala Göteborg, där du hanterar stora flöden och transaktioner på global nivå. Du erbjuds en varierad samt ansvarstagande roll där du får möjlighet att bidra med din kompetens. Detta är ett konsultuppdrag under en period på cirka 3 månader, vilket innebär att vi söker dig som är flexibel, prestigelös och självgående.

I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och månadsbokslut, där du kommer att sköta den löpande redovisningen för två bolag. Du kommer även att arbeta med valutakonton och hantera skatt- och momsdeklarationer. I rollen tillhör du en avdelning på totalt 8 personer, där ditt arbete kommer spela en viktig roll för avdelningens framgång.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

  • Löpande redovisning och hantering av stora flöden i olika valutor
  • Kundreskontra och leverantörsreskontra
  • Behjälplig vid månadsbokslut och årsbokslut
  • Hantera skatt- och momsdeklarationer
  • Samarbeta med interna och externa intressenter i en internationell miljö

Vi söker dig som

  • Har 3-5 års erfarenhet från en tidigare roll som redovisningsekonom
  • Har erfarenhet av att arbeta med stora flöden, inom en internationell miljö
  • Erfarenhet att arbeta med valutakonton är starkt meriterande
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet av Medius och Visma Business är meriterande
  • Behärskar engelska och svenska i både tal och skrift

Vi söker dig som har ett stort intresse för siffror och redovisning och är van att arbete med många transaktioner samtidigt där du har ett skarpt sinne för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt och effektivt, men förstår också vikten av att vara en bra lagspelare. Du är flexibel och har förmågan att anpassa dig snabbt i en föränderlig miljö. För att lyckas med det här uppdraget ser vi att du är en person som kan strukturera upp dig dag på ett effektivt sätt och har lätt för att sätta dig in i en ny miljö.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag hos OIO under en period på 3 månader. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

  • Omfattning: Heltid, 8:00-16:30. Möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan.
  • Start: 7 januari 2025
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se
  • Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Låt jobben komma till dig

Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.