Ekonomiassistent till globalt bolag

Confidential
Kontaktperson: Elsa Jonasson
Göteborg
Heltid
This is some text inside of a div block.

Nu söker vi en ekonomiassistent till ett bolag i förändring. I den här rollen blir du en del av ekonomiavdelningen som arbetar koncernövergripande och stöttar såväl svenska som internationella enheter. Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra.

Om tjänsten

Vår partner står inför ett större systembyte vilket innebär att ekonomiavdelningen behöver förstärkning för att säkerställa att den dagliga verksamheten löper smidigt. På ekonomiavdelningen arbetar för hela koncernen och med samtliga nio svenska kontor samt kontor runt om i Europa. Du kommer jobba nära både ekonomiavdelningen och projektledare för systembytet och vara med och forma nya arbetssätt och rutiner.

Dina arbetsuppgifter kommer sammanfattningsvis innebära:

  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Delta i projekt kring nytt fakturasystem – bidra med erfarenheter, tester och sätta rutiner
  • Mappning och hantering av ekonomidata i Excel
  • Stötta vid månadsbokslut och andra bokföringsuppgifter

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
  • Har eftergymnasial utbildning i ekonomi
  • Är van vid att arbeta i Excel och ekonomisystem
  • Har ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt – du är van att arbeta i förändring och stötta upp där det behövs
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Unit4/Agresso.

För att lyckas i denna roll krävs det att du är uppmärksam på detaljer och därmed har en stark förmåga att vara noggrann. Du arbetar strukturerat och systematiskt genom att på egen hand planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Detta innefattar även att du tar stort självständigt ansvar när/om något inte blir som planerat. Du trivs även med att vara och verka i en miljö som är under uppbyggnad och förändring. Som person uppskattar du att ha en roll med många kontaktytor och du är prestigelös och hjälper till med det som behövs göras.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med möjlighet till förlängning, där du blir anställd som konsult hos OIO. Förutsatt att du trivs väl och båda parter är nöjda i samarbetet finns möjlighet till förlängning av uppdraget.

  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Omgående
  • Placering: Centrala Göteborg
  • Kontaktperson: Elsa Jonasson
  • Lön: Fast månadslön

Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Låt jobben komma till dig

Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.