Accounting Manager

Confidential
Kontaktperson: Hanna Lundblad
Göteborg
Heltid
This is some text inside of a div block.

Vi söker nu en erfaren Accounting Manager till vår partner i Göteborg. Rollen passar dig som vill arbeta brett med redovisning – från ax till limpa – och som trivs i en miljö där du både får bidra med din expertis i det dagliga arbetet och samtidigt vara delaktig i bolagets utveckling. Ekonomifunktionen består idag av en CFO, en Financial Controller och en ekonomiassistent. Som Accounting Manager blir du en nyckelperson i teamet med fokus på det redovisningsmässiga hantverket. Rollen innefattar inget personalansvar men ett stort eget ansvar för helheten inom redovisning.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta brett och självständigt med:

  • Löpande bokföring och avstämningar
  • Månads- och årsbokslut
  • Momsrapporter och skattedeklarationer
  • Rapportering till moderbolag
  • Bankmässiga in- och utbetalningar
  • Projektuppföljning och kostnadskontroll
  • Fakturering mellan koncernbolag
  • Delta i och driva förbättringsarbete, exempelvis inom automatisering

Du arbetar i affärssystemet Business Central och ges möjlighet att ta en aktiv roll i den pågående digitaliserings- och automatiseringsresan.

Vi söker dig som

  • Har minst 3 års erfarenhet av en liknande roll, gärna från mindre till medelstora bolag eller byrå
  • Har god erfarenhet av helheten i redovisning, från löpande bokföring till bokslut
  • Har arbetat i Business Central (eller liknande ERP-system)
  • Är självgående, strukturerad och trygg i din kompetens
  • Trivs i en miljö där det händer mycket och där man tillsammans hittar lösningar

För att lyckas i rollen tror vi att du beskriver dig själv som prestigelös, nyfiken och driven. Du uppskattar att arbeta nära verksamheten och att vara en del av ett team där man hjälps åt och delar kunskap. Det anses meriterande om man tidigare arbetat med konsolidering.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Uppdraget är inledningsvis på 9 månader och ambitionen är att gå över till vår partner givet att samarbetet fungerar bra.

  • Omfattning: Heltid, 5 dagar i veckan på kontoret (Mölndal)
  • Start: Oktober, med hänsyn till uppsägningstid
  • Anställning: Konsultlösning via oss i 9 månader med avsikt att övergå i anställning hos vår partner
  • Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Låt jobben komma till dig

Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.